2012 m. gegužės 5 d., šeštadienis

The Other One (1913)

1913-aisiais, pradėjus didėti publikos susidomėjimu kinu, žiūrovai pradėjo reikalauti autorinių filmų (author films). Tai filmai, paremti populiariais literatūros kūriniais. Tais pačiais metais buvo nufilmuotas filmas Der Andere, to pasekoje šis filmas tapo pirmuoju autoriniu filmu Vokietijoje, jei ne visame pasaulyje. Kūrinys paremtas spektakliu tuo pačiu pavadinimu. Tai puikiai pastebima žiūrint, nes filmas (pats suskaičiavau) naudoja tik penkias aikšteles filmavimui ir vos vieną kamerą. Taipogi, tai pirmasis aktoriaus Alberto Basermano pasirodymas kino ekranuose. Kaip ir spektaklis, filmas yra lengvai paremtas R.L. Stivensono "Daktaro Džekilio ir Misterio Haido" (ang. The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde) istorija.

Daktaras Halersas išgirsta apie asmenybės susidvejinimą, bet palaiko tai tik kvailais prietarais. Po nelaimingo atsitikimo jodinėjant, minėti kvaili prietarai pradeda tapti daktaro Halerso realybe.

Sėsdamas žiūrėti šio filmo nesitikėjau kažko ypatingo, bet filmas taip nuostabiai išnaudojo pateiktą idėją, jog negalėjau likti nusivylęs. Visas kabliukas, aišku, yra tai, kas vyksta po asmenybės susidvejinimo, ir atskleisiu šiokią tokią paslaptį - veikėjas pradeda kenkti pats sau. Tai gerai nugąsdina ir labai patraukia dėmesį, o minėtas filmo primityvumas tik prisideda prie įspūdžio. Taigi, filmo pabaigoje likau itin sužavėtas.

Vaidyba be priekaištų. Aišku, Albertui Basermanui buvo sunku prisitaikyti prie tyliosios vaidybos, bet galutinis rezultatas yra puikus. Efektų ir garso takelio nėra. Aš garso takeliui panaudojau Hawkwind albumo Space Ritual pirmajį kompaktą, tačiau tai nė kiek nepadejo, tiesiog jaučiausi, lyg daryčiau du darbus vienu metu.

Geras kūrinys, davęs autoriniui kinui puikų startą populiarumo link.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą

Paieška